Zwiększanie efektywności biznesu międzynarodowego

W dobie postępującej globalizacji, prowadzenie biznesu na skalę międzynarodową już niedługo nie będzie opcją. Będzie to wręcz wymóg. Na szczęście przepisy i zasady zarządzania mające wpływ na korporacje w UE sprawiły, że prowadzenie działalności ponad granicami państwowymi stało się łatwiejsze niż kiedykolwiek. Świat międzynarodowego biznesu oferuje niesamowite możliwości dla bystrego przedsiębiorcy.

Jednak wszystkie korzyści wynikające z prowadzenia działalności na skalę globalną wiążą się również z poważnym ryzykiem. W niniejszym artykule omówiono korzyści i wyzwania związane z działalnością międzynarodową. W artykule przedstawiono również strategie kierowania globalnymi pracownikami, wyboru najlepszej technologii dla operacji międzynarodowych oraz zapewnienia, że technologie te są zarówno niezawodne, jak i bezpieczne bez względu na to, gdzie są wdrażane.

International

Stawianie ludzi na pierwszym miejscu

Jednym z najbardziej ekscytujących aspektów dzisiejszego globalnego środowiska biznesowego jest to, że przedsiębiorcy nie są już ograniczeni geograficznie, jeśli chodzi o to, komu mogą służyć lub kogo zatrudniać. Oznacza to, że ludzie, a nie lokalizacja, bliskość czy dostęp, mogą być najważniejszym priorytetem.

Dzięki pojawieniu się globalnych, cyfrowych technologii, na przykład Zipline International Inc. z siedzibą w USA dostarcza obecnie ratujące życie środki medyczne do odległych miejsc w Ghanie, w Afryce Zachodniej.

Podobnie, znaczne postępy w komunikacji mobilnej umożliwiają nawet bezpieczne wysyłanie i odbieranie faksów przez telefon komórkowy! A w miarę rozprzestrzeniania się technologii chmury, zespoły rozproszone po całym świecie mogą współpracować w czasie rzeczywistym nad dokumentami, arkuszami kalkulacyjnymi, projektami i innymi, używając praktycznie dowolnego urządzenia mobilnego, bez względu na to, gdzie się znajdują!

Co najlepsze, prawo pracy w Unii Europejskiej sprawia, że zatrudnianie zagranicznych pracowników mieszkających w UE jest łatwiejsze niż kiedykolwiek, a w dużej mierze jednolite przepisy podatkowe i prawo pracy wspierają świadome i efektywne międzynarodowe praktyki biznesowe. Oznacza to, że zarówno Twój potencjalny rynek docelowy, jak i pula pracowników są znacznie poszerzone w porównaniu z tym, co mogło być przed pojawieniem się UE.

Korzyści płynące z pracy zdalnej

Prowadzenie biznesu na skalę międzynarodową niemal nieuchronnie oznacza konieczność inwestowania w możliwości telepracy dla swoich pracowników. Może to onieśmielać pracodawców, którzy nie są przyzwyczajeni do kierowania zespołami rozproszonymi po całym świecie.

Badania pokazują jednak, że wbrew temu, co się powszechnie uważa, pracownicy zdalni są często bardziej produktywni, zaangażowani i lojalni niż pracownicy wewnętrzni. Możliwość pracy zdalnej może znacznie podnieść morale pracowników, nawet jeśli pozwala na rekrutację najbardziej zaangażowanego i zmotywowanego personelu - dokładnie takiego, jakiego chcesz mieć w swoim zespole!

Ponadto, budowanie zdalnej siły roboczej jest nie tylko podstawą do globalizacji działalności firmy, ale oznacza również rozszerzenie i zróżnicowanie puli kandydatów, na przykład o osoby niepełnosprawne lub dorosłych z małymi dziećmi, którzy nie mają możliwości poszukiwania pracy w pełnym wymiarze godzin poza domem.

Ze względu na niedostatek opcji telepracy w pełnym wymiarze godzin, pracownicy zdalni, których zatrudniasz, z większym prawdopodobieństwem dostrzegą wartość możliwości zawodowych, jakie im dałeś, a zatem będą bardziej zmotywowani, aby dać firmie z siebie wszystko. Badania pokazują, że pracownicy niepełnosprawni, co może być ważnym czynnikiem wpływającym na ich decyzję o telepracy, są często znacznie bardziej produktywni i osiągają lepsze wyniki niż ich pełnosprawni koledzy.

Śledzenie technologii

Jeśli zamierzasz zoptymalizować swój międzynarodowy biznes pod kątem efektywności i wydajności, skupienie się na technologii biznesowej ma ogromne znaczenie. Najważniejszą kwestią, zdecydowanie, będzie bezpieczeństwo danych.

Szkody spowodowane naruszeniem technologii mogą sięgać milionów dolarów, a szkody dla reputacji mogą być nie do pokonania. Duże międzynarodowe korporacje mogą być w stanie zaabsorbować te straty, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoja firma nie jest jedną z nich (jeszcze!).

Jeśli zamierzasz działać na skalę międzynarodową, a zwłaszcza jeśli zamierzasz zbudować ekspansywną zdalną siłę roboczą, musisz być strategiczny nie tylko w kwestii wyboru technologii, ale także sposobu jej wykorzystania.

O ile nie kupujesz tanich podróbek od jakiegoś sprzedawcy na rogu ulicy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że technologia biznesowa, którą wybierzesz zarówno dla pracowników wewnętrznych, jak i zdalnych, będzie miała automatycznie aktualizowane aplikacje zabezpieczające.

Jednak Twoje systemy będą tylko tak bezpieczne, jak ludzie, którzy z nich korzystają. Dlatego rutynowe, rygorystyczne szkolenia w zakresie bezpieczeństwa dla wszystkich pracowników, zarówno wewnętrznych, jak i zdalnych, są koniecznością.

Jednak w przypadku międzynarodowych firm, w których pracownicy są rozproszeni po całym świecie, odpowiednie szkolenie musi wykraczać poza standardowe protokoły szkoleniowe. Oprócz upewnienia się, że pracownicy wiedzą, jak wykrywać i chronić się przed zagrożeniami takimi jak złośliwe oprogramowanie i oszustwa typu phishing, należy również upewnić się, że zespół jest czujny wobec szczególnych zagrożeń, które są unikalne dla urządzeń mobilnych.

Na przykład, jeśli pracownicy używają osobistych urządzeń mobilnych do wykonywania pracy, znacznie zwiększa to ryzyko, że potencjalni hakerzy uzyskają fizyczny dostęp do urządzeń zawierających poufne dane firmy.

Lotniska również mogą stanowić szczególne zagrożenie, nie tylko ze względu na możliwość konfiskaty urządzeń, ale również dlatego, że pozornie bezpieczne hotspoty mogą być łatwo spoofowane lub infiltrowane przez wykwalifikowanych cyberprzestępców, którzy uznają lotniskowe Wi-Fi za potencjalnie bogate tereny łowieckie.

Wniosek z tego taki, że

Przyszłość biznesu naprawdę jest międzynarodowa. Prowadzenie globalnej firmy oznacza jednak korzystanie zarówno z możliwości, jak i wyzwań, które wiążą się z kierowaniem zespołami rozproszonymi po całym świecie. Oznacza to wykorzystanie możliwości związanych z pracą zdalną, takich jak rozszerzenie puli pracowników oraz optymalizacja morale, lojalności i wydajności pracowników.

Jednocześnie, skuteczne przywództwo w globalnym środowisku biznesowym wymaga również dużej dbałości o szczegóły, jeśli chodzi o wydajne, skuteczne i bezpieczne korzystanie z technologii biznesowych. Urządzenia mobilne mogą stanowić szczególne zagrożenie dla bezpieczeństwa, zarówno ze względu na łatwość, z jaką systemy te mogą dostać się w niepowołane ręce, jak i ich podatność na ataki hakerów korzystających z połączeń Wi-Fi.

Niezależnie od wyzwań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa danych zarówno na urządzeniach wewnętrznych, jak i mobilnych, wykorzystanie ogromnego potencjału tych technologii oznacza otwarcie świata dla Twojej firmy. Granice państwowe i bliskość geograficzna nie stanowią już wyzwania dla zakresu i różnorodności pracowników oraz klientów, których możesz obsługiwać. Przy odrobinie strategii i staranności, świat może być prawdziwym placem zabaw dla przedsiębiorców!

Dowiedz się więcej na: http://salamandra.com.pl/

Kategorie: Dotacje UE,