Ograniczenie strat finansowych firmy w obliczu pandemii COVID-19

Pandemia COVID-19, która zainfekowała prawie 3 miliony ludzi na całym świecie i która prawdopodobnie będzie się dalej rozprzestrzeniać, osłabiła systemy zdrowia publicznego i sprawiła, że nawet najbardziej zaawansowane kraje stały się bezbronne - nie tylko pod względem opieki medycznej, ale również pod względem ekonomicznym.

Wiele firm doświadczyło ogromnego spadku dochodów, ponieważ normalne operacje zostały zamknięte, zgodnie z rządowymi protokołami zamknięcia i ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa. Zapobieganie stratom finansowym w biznesie jest priorytetem wielu firm na całym świecie. Aby to zrobić, ten przydatny i solidny podcast o zarządzaniu projektami pomoże Ci go zrealizować. Dodatkowo, posiadanie skutecznych technik zarządzania zakresem jest potrzebne.

Jest to szczególnie trudny czas. Prawda jest taka, że skutki tymczasowych strat teraz mogą rozciągnąć się na kolejne miesiące, nawet gdy blokady się rozluźnią lub zostaną całkowicie zniesione. Pomimo tego tragicznego kryzysu gospodarczego, można jednak uniknąć niepowodzenia w biznesie. Poniżej przedstawiamy kilka planów działania, które możesz wykonać, aby utrzymać swoje przedsięwzięcie na powierzchni, wesprzeć swoich pracowników i przetrwać tę pandemię:

  1. Przygotuj prognozę przepływu gotówki, aby poprawić płynność finansową.

Gotówka jest królem i to ona rządzi - zwłaszcza w czasie kryzysu. Dokonaj bilansu tego, co masz teraz i na co będziesz wydawać, aby przezwyciężyć ryzyko w biznesie. Przynajmniej przygotuj prognozę finansową dotyczącą tego, na co pójdą Twoje pieniądze w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Na tej podstawie opracuj strategię, w jaki sposób nie dopuścić do wypływu gotówki i zmaksymalizować jej wpływy. Poniżej znajduje się kilka taktyk, które możesz wypróbować:

Na wychodzącą gotówkę:

  • Negocjuj ze swoimi sprzedawcami lub dostawcami. Zarządzaj ryzykiem finansowym w biznesie poprzez nadzorowanie głównych wydatków. Zapytaj sprzedawców, czy mogą zaoferować przedłużenie terminu płatności. Jeśli jeszcze nie mogą, załatw 60-dniowe odroczenie płatności. Oczywiście, nie ma gwarancji, że to zrobią - musisz być na to przygotowany. Istnieje jednak duża szansa, że zgodzą się na warunki, aby nie stracić klienta w tym czasie. Zwróć uwagę, że dotyczy to również Twojego właściciela lub zarządcy nieruchomości.
  • Ostrożnie podchodź do obniżania pensji. Na tyle, na ile to możliwe, chciałbyś zachować wynagrodzenie swoich pracowników, aby wesprzeć ich osobiste potrzeby w czasie kryzysu. To powiedziawszy, cięcia wynagrodzeń powinny być ostatecznością. Jeśli już musisz to zrobić, zrób to z rozwagą i współczuciem.

Zacznij od osób pełniących funkcje kierownicze, a następnie zachowaj pensje pozostałych. Jeśli zajdzie taka potrzeba, obniżaj pensje stopniowo, idąc w dół hierarchii organizacji. Na każdym etapie informuj pracowników, co się dzieje i dlaczego musisz to zrobić. Co ważniejsze, zapewnij ich, że gdy sprawy wrócą do normy, pensje wrócą do góry. Dbałość o dobro pracowników jest jednym z najważniejszych priorytetów w zapobieganiu niepowodzeniom biznesowym na dłuższą metę.

Na napływie gotówki:

  • Oferuj zniżki dla klientów i klientów. Jeśli nie prowadzisz działalności polegającej na dostarczaniu podstawowych towarów, doświadczysz ogromnego spadku sprzedaży. Aby temu przeciwdziałać, oferuj zniżki - powiedzmy, darmową wysyłkę, zachętę dla pierwszego klienta, lub kup-jeden-przejmij-jeden.

Jeśli działasz w branży usługowej, istnieje duża szansa, że Twoi klienci sami będą prosić o przedłużenie terminu płatności. O ile możesz im to dać, mając na uwadze to, co się dzieje, możesz również zapewnić rabaty dla tych, którzy chcieliby zapłacić teraz. Może to zachęcić do uregulowania rachunków, co jest kluczowym krokiem w zmniejszaniu ryzyka finansowego w biznesie.

  • Ubiegaj się o pożyczki. Popraw płynność finansową poprzez maksymalizację linii kredytowych. Sprawdź rządowe programy pożyczkowe dla firm. Istnieją również prywatne przedsiębiorstwa, takie jak Facebook, które oferują dotacje gotówkowe. Sprawdź, czy się kwalifikujesz.
  • Skorzystaj z subsydiów płacowych. Niektóre programy rządowe skupiają się na pokryciu wynagrodzeń pracowników. Sprawdź, czy podobne programy istnieją w Twojej miejscowości. Zapobieganie stratom w biznesie oznacza wyczerpanie wszystkich możliwości, aby utrzymać go na powierzchni.

2. Poprawiaj relacje z interesariuszami.

Ostatnią rzeczą, którą chcesz w czasie kryzysu jest utrata kontaktu z klientami i partnerami, z którymi prowadzisz interesy od dłuższego czasu. Nie ma wartości pieniężnej w relacjach jako takich, ale jest to ważny krok w celu zmniejszenia ryzyka biznesowego, przetrwania kryzysu i rozwoju firmy w dłuższej perspektywie. Ważne jest, aby poświęcić dużo czasu na komunikację z interesariuszami. Bądź proaktywny w docieraniu do nich, zwłaszcza do klientów. Skorzystaj z poniższych wskazówek:

  • Stwórz dedykowany zespół, który będzie zajmował się zarządzaniem relacjami z klientami. Zespół ten będzie odpowiedzialny za odpowiadanie na pytania i wątpliwości interesariuszy. Mogą oni również tworzyć treści na platformy internetowe, aby na bieżąco informować interesariuszy. Zwróć uwagę na nowe wytyczne dotyczące marketingu online podczas COVID-19.
  • Korzystaj z różnych narzędzi. Upewnij się, że platformy, z których korzystasz, są odpowiednie do rodzaju komunikacji z klientami i kontrahentami. Oczywiście, Twoja strona w mediach społecznościowych i witryna internetowa są dobre do masowego przekazywania informacji, ale jeśli Twój klient ma szczególny problem, który powinien zostać szczegółowo omówiony, być może będziesz chciał skorzystać z narzędzi do wideokonferencji, takich jak Zoom lub Skype. Bądź osobisty i szczery. Czasy są ciężkie. Twoi klienci w taki czy inny sposób doświadczają trudności. Komunikując się z nimi, wykazuj się empatią i szczerą troską. Zapytaj ich, jak się czują, jak radzą sobie z zamknięciem i jakie mają obawy. Unikaj twardej sprzedaży. Jednym z mniej znanych zagrożeń biznesowych w tych czasach jest uszczerbek na reputacji wynikający z postrzegania firmy jako wykorzystującej kryzys.

3. Wyposaż swoich pracowników i nadaj im uprawnienia.

Nie tylko Twoi zewnętrzni interesariusze potrzebują dodatkowej uwagi. Twoi pracownicy również powinni czuć się wspierani, zwłaszcza, że przepływ gotówki zależy od ich wydajności. W przypadku spadku motywacji wśród pracowników, należy się liczyć z ogólnymi stratami w biznesie. Jeśli decydujesz się na pracę w domu, poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci odnieść sukces:

  • Komunikuj się jasno i regularnie. Upewnij się, że każdy pracownik wie, czego się od niego oczekuje i kiedy powinien osiągnąć wymagane wyniki. Podobnie jak w przypadku komunikacji z klientami, regularnie pytaj ich, jak się czują. Pamiętaj, że ich samopoczucie psychiczne ma w tym czasie ogromne znaczenie.
  • Zapewnij im odpowiednie narzędzia. Powinni mieć przynajmniej laptopa, stabilne połączenie z Internetem oraz oprogramowanie odpowiednie do ich zadań, takie jak aplikacje do komunikacji, przechowywania plików itp.
  • Nie ograniczaj się do mikrozarządzania. Kuszące jest mikrozarządzanie, jeśli chodzi o monitorowanie postępów w pracy Twoich pracowników, właśnie dlatego, że nie widzisz ich fizycznie. Jednak ciągłe wydzwanianie do nich i wypytywanie, nad czym pracowali, przyniesie tylko odwrotny skutek. Odwróci to ich uwagę od zadań i sprawi, że będą bardziej niespokojni w tej i tak już napiętej sytuacji.

Zamiast sprawdzać ich postępy każdego dnia, rozważ robienie tego rzadziej, określając swoje oczekiwania na początku tygodnia, a następnie prosząc o raport z postępów na jego koniec.

4. Rozważ podjęcie działalności online.

Podczas gdy kryzysy są rzeczywiście trudne czasy, renderowanie każdy podatny na najgorsze ryzyka finansowego, nie można zaprzeczyć, że ma również moc, aby popchnąć ludzi do myślenia poza pole, znaleźć sposoby radzenia sobie, a nawet rozwijać.

Zamiast tonąć w tym defetystycznym nastawieniu, gdy Twój sklep lub biuro zostało zamknięte, poszukaj nowych metod i strategii dostarczania towarów i usług. Pamiętaj, że sukces Twojej inwestycji opiera się na Twoim nastawieniu, a nie na dochodach czy przychodach. Venture out i spróbować nowych rzeczy dla swojej firmy. Być może nadszedł czas, aby przenieść ją do internetu.

W różnych branżach, to było normą. Restauracje zostały delegowania ich menu z formularzy zamówień na swoich stronach mediów społecznościowych. Centra fitness transmitują na żywo swoje sesje jogi i zajęcia spinningowe. Lokalne targowiska tworzą zamknięte grupy na Facebooku, publikując informacje o dostępnych produktach. Wykorzystuj platformy internetowe nie tylko jako narzędzie komunikacji, ale także jako kanał sprzedaży lub marketingu.

Straty finansowe są nieuniknione podczas tego kryzysu zdrowotnego. Żadna firma nie jest odporna na złe skutki tej pandemii. Niemniej jednak, możliwe jest zatrzymanie krwawienia finansowego i uchronienie Twojego przedsięwzięcia przed całkowitą utratą biznesu. Bądź proaktywny już dziś. Pamiętaj, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć.

Kategorie: Dotacje UE,