Dlaczego naprawdę potrzebujesz bloga szkoleniowego?

Blog firmowy o tematyce szkoleniowej to świetna okazja dla firm, aby zaprezentować się jako atrakcyjny pracodawca dla potencjalnych kandydatów na stanowiska szkoleniowe. Prawie żadne inne medium internetowe nie nadaje się tak dobrze do prezentowania żywych i autentycznych spojrzeń na wewnętrzne funkcjonowanie firmy. Wpisy na blogu mogą opisywać codzienne życie stażysty z wyjątkową głębią i wyrazistością. Teksty, zdjęcia, filmy, linki do innych stron lub sieci społecznościowych, małe ankiety i blogi oferują ogromny wachlarz możliwości. Ponadto stwarzają okazję do nawiązania kontaktu i wzajemnej wymiany.

Oto, jak to działa:

  • Załóż bloga, najlepiej jako część firmowej strony internetowej.
  • Określ zakres odpowiedzialności. Ponieważ blog wymaga pewnych zasobów, odpowiedzialność powinna być podzielona między kilka osób. Niech Twoi stażyści odegrają kluczową rolę w prowadzeniu bloga. W końcu to oni będą mieli najlepsze pomysły na wpisy na blogu, jeśli chodzi o codzienne życie w środowisku szkoleniowym. Wielu z nich jest zaznajomionych z medium, jakim jest blog, i będzie go prowadzić przy minimalnym wysiłku i z maksymalną przyjemnością.
  • Określ procedurę. Blog powinien być prowadzony regularnie - w najlepszym wypadku codziennie. Zazwyczaj wysiłek jest minimalny i ogranicza się do czytania i odpowiadania na komentarze i pytania. W tygodniu powinien pojawiać się co najmniej jeden wpis.
  • Określ zakres tematyczny i konkretną zawartość bloga. Blog szkoleniowy jest dobry, jeśli jest pisany przez uczestników dla potencjalnych uczestników i dotyczy zagadnień związanych ze szkoleniem. Podejmij świadomy wysiłek, aby wykorzystać blog jako sposób na zapewnienie uczestnikom platformy do zgłaszania i komunikowania się. Podkreślaj autentyczność wpisów.

Jakiego rodzaju tematy powinien zawierać blog szkoleniowy?

Krwią życia bloga jest regularne dostarczanie interesujących treści. Tematy powinny być zróżnicowane, a wpisy powinny być zarówno pouczające, jak i zabawne w równym stopniu. Blog szkoleniowy powinien zawierać treści o charakterze zawodowym i osobistym. Powinien być miejscem, w którym uczestnicy szkoleń będą mogli szczegółowo relacjonować swoją pracę i codzienne życie szkoleniowe.

Na początku wyjaśnij swoim czytelnikom, czego oczekujesz od swojego bloga i co dokładnie chcesz przekazać. Następnie zacznij pisać swoje artykuły. Oto kilka przykładów tematów wpisów:

  • Odnieś się do aktualnych wakatów na stanowiska szkoleniowe
  • Opisać pierwszy dzień szkolenia
  • Opisać dzień powitalny dla nowych uczestników
  • Wyjaśnij, jak dokładnie przebiega rozpoczęcie pracy w zawodzie
  • Opisać różne stanowiska, przez które przechodzą stażyści
  • Przedstawienie wglądu w zadania i obszary pracy stażystów w danej kohorcie
  • Raporty dotyczące bieżących zadań lub projektów stażystów
  • Profile stażystów tuż przed lub bezpośrednio po testach końcowych
  • Raporty dotyczące udziału w dodatkowych szkoleniach i zdobytej wiedzy
  • Relacje z udziału w targach szkoleniowych lub dniu otwartych drzwi
  • Historie, które mówią coś o kulturze korporacyjnej i interakcjach międzyludzkich - na przykład opis firmowego przyjęcia świątecznego, firmowej wycieczki lub firmowego wydarzenia sportowego
  • Opowieści o sponsorach stażystów, którzy opisują swoje działania i doświadczenia
  • reportaże o ambasadorach szkoleń, którzy przedstawiają firmę w klasach szkolnych.
  • Wskazówki dotyczące składania podań i rozmów kwalifikacyjnych
  • wpisy gościnne studentów-stażystów, którzy opisują codzienne życie stażysty.
  • Wszyscy zaangażowani w prowadzenie bloga powinni uzgodnić zasady jego prowadzenia. Określcie pewne standardy: Jakie tematy powinny być prezentowane i w jakim zakresie, w jakim formacie i w jakim stylu? Należy również wyjaśnić takie kwestie, jak zobowiązania do zachowania poufności w odniesieniu do informacji związanych z firmą, a także uwzględnić prawa autorskie i prawa do wykorzystania tekstów i obrazów.
  • Przeszkol przyszłych blogerów z obsługi oprogramowania blogowego.

Projekt "StartApp - Starting with Apprenticeship" wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) w intensyfikacji ich zaangażowania w szkolenia w firmie. W tym celu projekt ten oferuje rozwiązania w zakresie rekrutacji młodych ludzi zainteresowanych szkoleniem w miejscu pracy. Nacisk kładzie się tu na metody pozyskiwania, selekcji i integracji stażystów w pierwszej fazie ich zatrudnienia w firmie.

Podręcznik "Znalezienie i zatrzymanie stażystów" jest przewodnikiem dla firm, które chcą, aby ich rekrutacja stażystów była w stanie sprostać obecnym wyzwaniom na rynku szkoleniowym. Prowadzi on czytelnika krok po kroku przez poszczególne etapy rekrutacji. Liczne wskazówki i instrukcje zapewniają skuteczne wdrożenie działań rekrutacyjnych w praktycznym środowisku biznesowym. Ujawnia nowe sposoby inspirowania młodych ludzi do kariery i pozyskiwania ich jako stażystów.

Kategorie: Dotacje UE,